Emxplosion

"You never know what life is like, until you have lived it." - Marilyn Monroe

Girls, girls, girls!

Kategori: Allmänt

Alltså har tänkt på det här med "sisterhood" många gånger. Många tjejer där ute som inte förstår vad det innebär. Varför kan vi inte bara hålla ihop?

Jag älskar tjejsnack, jag älskar kunna dela med mig och bolla ett problem - för att kunna komma fram till den bästa lösningen och få en annan synvinkel på problemet. Men när det kommer till tjejer som istället klankar ner på än, kallar dig osmart, knäpp, blåögd...etc...asså tror du att du kommer övertyga mig du har rätt? Vem vill lyssna på någon som kallar än osmart och knäpp?

Ett tips brudar, om du inte tycker din kompis tar rätt beslut övertyga henne inte genom att klanka ner på henne, speciellt inte när hon dessutom alltid är där för dig och stöttar dig när du har exakt samma problem! Speciellt "roligt" är det när dom låter som dom vet allt i världen men satt och lipa i din famn kvällen innan över exakt samma sak.

Personligen dömer jag ingen och jag försöker alltid sätta mig in i den andra personens perspektiv också. Det ger mig förståelse till varför hon handlar så som hon gör. Ibland kan jag känna jag skulle gjort exakt samma sak, då låtsas jag inte som att jag skulle va den starkaste, mest bitska tjejen; då förklarar jag istället att jag förstår hur hon känner, men att hon borde handla på ett annat vis och att jag stöttar henne.

Vet inte om detta makear sense, men det jag vill komma fram till är att vräk inte ur dig massa och lek att du är starkast och den mest osårbara och inte bryr dig om någon (speciellt inte när så inte är fallet). Om ni vill hjälpa och övertyga er vän, stötta henne...klanka inte ner henne!!!

Jaja det va mitt #tipsoftheday

Nu ska jag mysa ner mig i sängen igen, kolla på någon film medan regnet smattrar mot rutan. Älska thanksgiving break!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: