Emxplosion

"You never know what life is like, until you have lived it." - Marilyn Monroe

1, 2, 3 FANTA O ROSE!

Kategori: Allmänt

Som jag sa till darlot igar...jag tror jag borjar bli yttepytteliiiteliiiite mature... hrmf..hahah Men jag har faktiskt borjat gilla vin lite tror jag? Eller fattt smak for det? Alltsa innan sa bara RYSTE jag vid tanken. Men darlot presenterade oss for ett jatte gott rose, var bara 10% sa det kan ju ha med saken o gora ocksa kanske? Men kommer LATT kopa det igen serri! Sen bjod darlots rumkompis Brianne pa sjukligt god dinner med. Manicotti heter det (om jag lyckades stava det ratt??! Delar alla fall med mig av det SUuuuuUUuper enkla receptet har, skrev upp det i telen och om jag kanner mig ratt sa maste jag ha en back up pa info som finns i min tele xD )

Manicotti

* Mix: orcatta cheese, mozzarella, parmesan, 2 eggs, parsley and pepper
* Hall ut prego spaghetti sauce eller mushroom alfredo i varsin ugnssaker form (eller annan smak om sa onskas ;D)
* Blanda mixen i e.g. zip lock pasar och klipp hal i ena hornet och spritsa "ost-smeten" i "jumbo shell pasta".
* Lagg de fyllda jumbo shell(sen) ( LOL ) over prego elr mushroom sasen i de ugnssakra formerna
* Lagg folie over och gradda i ugnen pa 350F i 20-30 minutaaas

BUSENKELT! Mushroom smaken va min favvo BTW!


Skit kul kvall igar! Va ju som sagt hemma hos darlets rumkompisar kakade dinner, drack fanta o rose, sen promenixade vi ner DT till en bar dar vi skulle vara med pa en guldfiskstavling. Alltsa sa javla sjukt egentligen, stackars fiskar. Men maste anda saga det va riktigt kul. Dom hade tva rannor med vatten, sen nar man blev upppropad valde man en guldfisk och sa skulle man anvanda ett sugror och fa den att simma till andra sidan av rannan. Den som fick sin guldfisk till andra kanten forst vann. Jag losade min forsta omgang... -.- men vad gor det, va riktigt kul! Sen snodde vi med oss tre guldfiskar, tankte ju radda dom liksom?! Men dom ar nog doda vid det har laget? uups..har daligt samvete faktiskt.

Anyways, vaknade upp och madde riktigt bra faktiskt. Sa bra att jag stallde till med att gora potatismos, brunsas och gronsaker...med kott da. Gottilotti.. nu sitter jag o vantar pa att postbudet ska komma med ett paket. Ar fan fast i lagenheten vagar inte ga ifall dom inte skulle lamna det till officet, for aker ju hem pa Mandag. Vill inte riskera att missa paketet. Jaja hoppas dom kommer innan ja o Nickipicki ska till veterinaren!

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Kommentarer


Kommentera inlägget här: