Emxplosion

"You never know what life is like, until you have lived it." - Marilyn Monroe

Rastafari

Kategori: Allmänt

Sista uppgiften i min sociologi- online klass due! Ska skriva om ett social movement och Rastafari är något jag funderar på.

Var på IKEA idag! Jennifer, jag har shoppat en potatispressare nu!!! haha även svenska mått så vi kan baka kladdkaka á la Sverige. Är väldigt trött och seg så får bli några korta snabba:

1. vad heter du? Emma
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Hm, jag gillar mitt namn väldigt mycket, men kanske något mer ovanligt?
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Anna eller Maria..men blev ju mina andra namn lol.
4. vilket stjärntecken är du? Kräfta
5. vilken årgång är du? 1990
6. vart bor du? Boise ID. U.S./Jönköping SWE
7. bott utomlands? Jaaa, bor ju utomlands just nu!
8. flyttat antal gånger? Aldrig, förutom till mitt college i USA då.
9. vart skulle du vilja bo? Vart som helst där det är varmt och soligt. Californien kanske? Men gillar även London, skulle dock inte kunna bo där över en längre tid; luften är för dålig!
10. yrkesval? Personlig tränare? Psykolog? Jag har ingen aning! haha
UTSEENDE
1. hur lång är du? 158.5 cm
2. hur mycket väger du? 67 kg
3. hårfärg och frisyr? BLOND, långt rakt hår
4. ögonfärg? Melerade
5. mest nöjd med? Ögon
6. minst nöjd med? Inget, lärt mig gilla mig själv
7. skostorlek? 37/38
8. glasögon? Nänäää!
9. har du några piercingar/tatueringar? Lite piercingar här och där :)
FAVORITER
1. filmer? "Benjamin Buttons Amazing Life"
2. artist?   BEYONCÉ!!!
3. årstider? Får nog säga sommaren, älskar sol och värme. Behöver däremot ett litet avbrott med snö! Hösten och våren kan skippas när det är mörkt och regnigt.
4. mat/dryck? Pasta, Coca Cola
5. djur? Kissekatter..rawr!
6. färg? Sprakande färger, det gör mig glad. Men får nog säga Rosa!
7. parfym? Fancy by Jessica Simpson
8. tv-program? The Hills, South Park
9. sysselsättning? Sporta, spela golf, umgås med familj och vänner
KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? Skinnjacka och jeansjacka typ? Är lite för varmt ännu
2. vad använder du just nu för skor? Alldeles för många!
3. favoritfärg på kläder? Får nog säga mönster: Leopard!
4. favoritmaterial på kläder? Spets
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Kläder som är en blandning mellan rockig och chic typ :) men jag varierar väldigt mycket beroende på humör.
6. favoritaffärer? Forever 21 såklart!
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? HA HA HA fråga Jennifer?!?
8. favoritmärke(n)? Armani, Dolce & Gabbana
9. vad har du för byxstorlek? I don't know?? Det löser sig alltid i butiken, plockar fram det som ser ut o passa. Skiljer sig så olika när man har ass xplosion...
10. vad har du för tröjstorlek? 36/38
BLANDAT
1. vad heter din morfar? Yngve, men han är uppe i himlen nu
2. var har du i din:
¤ jackficka just nu? Nothing?
¤ väska just nu? Lip plumper by Victoria's Secret, plånbok, mobil, potatispress hehe, borste (såklart), hårspray...
3. vad är du beroende av? CHOKLAD
4. vilket land kommer du i från? Sverige
5. vilken sorts lypsyl använder du? Carmex strawberry
6. vad tror du på? Mig själv
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? jag är döpt
8. vad köpte du senast? en potatispress
9. har du nåt husdjur? Två kissekatter (Molly och Pinglan)
10. vad bor du i? Hemma i Sverige i ett hus på landet (myyysigt!), och ska flytta in i en lägenhet med min andra hälft Jennifer om endast några dagar!!!!!!!!
PRYLAR:
plånbok: Glittrig
tandborste: ROSA
smycken: OMG?! WAY 2much!
solglasögon: $5 solbrillor pilot och ett par flugor typ hehe
underkläder: porriga men classy
nagellack: svart, orangea, korallfärger, rosa, lila, rött... typ allt?


Näää...slut på det roliga. NU ska jag kolla på Luther, en mycket spännande serie!

PUSSSS KRAM!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: